Pralnia dywanów i tapicerek

Mała firma usługowa piorąca i czyszcząca wykładziny, dywany i tapicerki ,jest biznesem, który może być w zasięgu każdego, kto chce zarabiać pieniądze na własny rachunek, ma chęci do pracy i odpowiednią wiedzę , ale nie ma zbyt dużo kasy i zdolności kredytowej. Wprawdzie złote czasy dla tego typu działalności, kiedy klientów było mnóstwo, a konkurencji bardzo mało, już niestety minęły, ale ciągle jeszcze można znaleźć  dla siebie miejsce i przy niewielkich nakładach rozpocząć taka właśnie działalność.
Inwestycja w firmę piorąca dywany i tapicerki w domu klienta nie jest bardzo kosztowna, choć z wydatkami przynajmniej kilku tysięcy złotych trzeba się liczyć, jeśli oczywiście mamy już samochód, bo samochód w takiej firmie jest  niezbędny i najlepiej żeby nie był on malutki.


Najważniejszy i najdroższy zakup, to oczywiście odpowiednio nowoczesna i wydajna maszyna do prania dywanów. Godne polecenia są  urządzenia ekstrakcyjne renomowanej firmy Karcher albo Numatic w cenach mieszczących się pomiędzy dwoma, a trzeba tysiącami złotych. Do tego oczywiście zapasowy odkurzacz z specjalnym zestawem elektro szczotek ( przynajmniej tysiąc złotych), zestaw profesjonalnych środków chemicznych takich jak płyny, proszki, odplamiacze, odświeżacze ( około półtora do dwóch tysiąca złotych w zależności od ich ilości i jakości) , no i akcesoria do czyszczenia takie jak szczotki, szmatki, gąbeczki, pojemniki, dozowniki i takie tam ( około pięćset złotych) . Jednym słowem inwestycja w niezbędne  maszyny i środki piorące powinna się zmieścić pomiędzy pięć a siedem tysięcy złotych.
Potem oczywiście są koszty reklamy. Te koszty w dużej mierze zależą już od decyzji właściciela, a tak naprawdę to od tego, czy firma może liczyć na klientów, czy musi dopiero ich zdobywać. Zresztą, żeby utrzymać się na rynku, trzeba nieustannie zdobywać nowych klientów, więc reklama zawsze się przyda i to zarówno w tradycyjnej formie ( plakaty, ulotki, ogłoszenia, reklama szeptana) jak i ta nowoczesna, internetowa, czyli pozycjonowanie ( 500/miesiąc), strona internetowa ( założenie od 1,5-4 tysięcy), Google Adwords (300-500/miesiąc) . Jeśli chcemy wzmacniać pozycję swojej firmy na rynku, to nie należy oszczędzać na reklamie.


Żeby dojechać do klienta, przywieźć ze sobą wszystkie niezbędne urządzenia, akcesoria i środki piorące, no i żeby ewentualnie zabrać ze sobą  dywan, potrzebny jest przynajmniej średniej wielkości samochód, a najlepiej żeby był to samochód typu combi.
Jeśli chodzi o zarobki, to można je określić jedynie  szacunkowo- w średniej wielkości mieście zarobki miesięczne nie powinny spadać poniżej 3-4 tysięcy złotych, ale oczywiście w dużych miastach i przy nie za gęstej konkurencji może to być nawet do 10 tysięcy na miesiąc.